AR

Nestlé gebruikt augmented reality tools om fabrieken te ondersteunen tijdens coronacrisis

In een tijd waarin vliegen niet mogelijk is vanwege COVID-19 breidt Nestlé het gebruik van Augmented Reality (AR) uit om op afstand ondersteuning te bieden aan de productie en R&D locaties. Experts binnen het bedrijf die normaal gesproken de hele wereld over vliegen gebruiken digitale middelen die op afstand hulp bieden aan de mensen in fabrieken over de gehele wereld. Deze aanpak heeft de efficiëntie van alle processen verbeterd en geeft experts de mogelijkheid om hulp te bieden aan meerdere projecten tegelijkertijd.

Met behulp van bestuurbare beeldschermen, smart glasses, 360 graden camera’s en 3D software kunnen specialisten advies geven over complexe vraagstukken zonder dat ze daar fysiek bij aanwezig hoeven te zijn. De Augmented Reality technologie is onder andere gebruikt voor het re-design van fabrieks-lijnen, virtueel onderhoud en het checken van onderdelen bij leveranciers.

Ondersteuning op afstand zal de nieuwe manier van werken worden.

Het beschermen van het personeel tegen de pandemie heeft de hoogste prioriteit. De hulp op afstand doormiddel van VR en AR werd al langere tijd gebruikt, maar het proces is wel versneld door de pandemie. Het gebruik van AR en VR wordt de nieuwe manier van werken binnen Nestlé. Het verhoogt de efficiency binnen de fabrieken en verlaagt het aantal reizen naar fabriek locaties wat weer bijdraagt aan een lagere CO2 uitstoot.

De ondersteuning op afstand heeft met behulp van AR al veel hulp kunnen bieden aan het introduceren van onder andere nieuwe productlijnen en technologische ontwikkelingen. 


Benieuwd hoe VR en AR kan helpen binnen jouw bedrijf?

Bron: https://www.nestle.com/randd/news/allnews/nestle-speeds-factory-support-augmented-reality