Hoe Kips haar producten digitaliseerde met behulp van MetaChef

Van traditionele aanpak naar nieuwe workflow

Tot nu toe verliep alles vrij traditioneel bij Zwanenberg. Een eigen fotograaf maakte packshots, er kwam een 2D-ontwerp, ze maakten dummies en er moesten digitale beelden komen voor online en andere uitingen. Sinds Zwanenberg MetaChef heeft leren kennen, zijn er al een paar mooie producten gerealiseerd. De nieuwe workflow van MetaChef biedt geeft vele innovatieve mogelijkheden. Het is een tool voor efficiënte ontwikkeling en eigentijdse presentatie. MetaChef combineert voedingsmiddelen, verpakkingen en design tot 3D-visualisaties wat in het geval van Kips erg waardevol blijkt.

Een digitale toekomst

Jo-Anne van der Laan (marketing manager Zwanenberg) vindt MetaChef ook handig voor salespresentaties. De collega’s van bijvoorbeeld trademarketing kunnen nu met een 3D-presentatie naar de category managers. Ook wordt het makkelijker de vertaalslag te maken naar de fabriek; voordat een product daadwerkelijk geproduceerd wordt zien de medewerkers al hoe het eindproduct eruit moet komen te zien.

Efficiënter

Voor Van der Laan biedt MetaChef perspectief op een meer efficiënte werkwijze. Maar ze benadrukt dat Zwanenberg niet heel vaak een verandering doorvoert in de bestaande verpakkingen. Veel producten gaan in blik of glas. ‘Dat zijn duurzame verpakkingen en als we in kunststof verpakken proberen we uiteraard zo duurzaam mogelijk te werken’. Daarom kijken we ook naar mono-materialen. Toch kan MetaChef nuttig zijn, zeker met zoveel verschillende SKU’s. Het geeft hele gave visuele mogelijkheden die voor video of fotografie veel te complex zijn.